En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Alla inlägg den 24 april 2010

Av Alexander - 24 april 2010 23:27

Denna melodi ger en människa gås hud då man lurat döden 2 gånger på ca 6 månader.

Av Alexander - 24 april 2010 19:47

Ja nu är man trött efter maten och den store krabben har inte kommit hem ännt så vi käkade utan honom.

Idag blev det varm smörgås tårta till kvälls mat, som min yngre grabb gjort till oss.

Jag kan säga att det var skit gott detta. Visst kärringen fick hjälpa till med saker som hade med vassa knivar att göra och varma ugnar men annars så gjorde han ett bra jobb.

Hur som så gott var det och nu dricker jag en wirre o njuter av kvällen, ska snart in o duscha så kärringen får göra sig iårdning för att tvätta mig lite här o där ( GOTT )


I mon ska jag visa lillis hur man gör en god gryta och lite annat då han tycker det är roligt att laga mat och fixa.

Jävla tur jag har som har en grabb som inte är beroende av data eller tvspel eller tv, så är det med båda grabbarna och dom har en tendens att hitta på olika saker utomhus och gillar att vara i naturen och grilla o fiska med mig.


Skönt att komma ut lite med brukar min äldsta son säga då han brukar få köra min bil på vissa grusvägar det är väl det som lockar mäst.


Nä nu har jag inte tid med detta då min kärring står fördig för att tvätta mig.


Ha det bra så länge.

Av Alexander - 24 april 2010 16:13

Fan vilken underbar dag det är idag trotts att jag inte kan göra så jävla mycket.

Ligger mäst på soffan ute på balkongen och vilar min rygg i väntan på att läkaren ska komma hem då han bor under oss.

Han måste göra en grundlig koll på mig och skriva ut dunder tabletter så att jag kan sova på nätterna.

Jag måste ju vara på banan igen på tisdag då jag har ett nytt tak att fixa i Veingeby som tar ca 20 dagar att få gjort då det är en enorm renovering.


Killen som äger firman som jag är inhyrd på ringede för en liten stund sen och undrade hur det var med mig. Han menarde att jag skulle ta det lugnt och ta lite ledigt men nej det ska jag inte måste ner o jobba så jag är på plats på Onsdag igen fick han till svar.


Fan jag är inte döende ju har bara lite kass rygg, så detta ska nog bli bra med lite wirre och voltaren sen e det ok igen.


Nä nu ska jag knoppa in en sväng så jag kan pirra käringen sen =)



Av Alexander - 24 april 2010 11:49

I den svenska almanackan

  • Nuvarande – Vega
  • Föregående i bokstavsordning
    • Albertina – Namnet infördes på dagens datum 1755, då det ersatte den äldre, manliga namnformen Albertus. Det infördes för att hedra den svenska prinsessan Sofia Albertina, som hade fötts två år tidigare. 1901 flyttades det till 22 april och 1993 till 30 augusti, där det har funnits sedan dess.
    • Albertus – Namnet fanns, vid sidan av Sabas, på dagens datum före 1755, då det utgick till förmån för det kungliga namnet Albertina.
    • Sabas – Namnet fanns, vid sidan av Albertus, på dagens datum före 1755, då det utgick.
    • Vega – Namnet infördes, till minne av att Adolf Erik Nordenskiölds expedition med fartyget Vega hade återvänt till Stockholm den 24 april 1880, på dagens datum 1901 och har funnits där sedan dess.
    • Viggo – Namnet infördes på dagens datum 1986, men utgick 1993.
    • Viveka – Namnet infördes på dagens datum 1986, men flyttades 2001 till 16 november.
  • Föregående i kronologisk ordning
    • Före 1755 – Albertus och Sabas
    • 1755–1900 – Albertina
    • 1901–1985 – Vega
    • 1986–1992 – Vega, Viggo och Viveka
    • 1993–2000 – Vega och Viveka
    • Från 2001 – Vega
Av Alexander - 24 april 2010 10:30

Tja alla läsare.

Nu har jag vaknat igen efter en lång ocg jobbig natt men enorma smärtor och kramper i rygg o mage. Könns som att man blivit överkörd av en bil mitt över kroppen. Skulle resa mig upp själv men fick erkänna till min fru att jag behövde hjälp med att ta mig upp ur sängen.

Men nu är jag på benen och så har jag tagit värktabletter som förhoppnings vis ska göra nytta snart. Men jag ska in till bolaget en runda sen och köpa lite wirre så det kan rätta till ryggen och värken en aning.'


Det var tur att jag körde hem i går som jag gjorde för idag hade jag inte kunnat sitta i en bil så länge som igår då det tog ca 8 timmar att komma hem till Torsby och i dag så går det väl bra med 10-15 min i stöten sen måste jag röra på mig igen.

Detta är ett jävla dillämma med rygg värk, fan man känner sig handikappad som fan när man behöver hjälp med allt som att ta på sig tröja och knyta skor ja ni vet hur det är.


En positiv sak är att kärringen får tvätta mig när jag badar eller duschar, MYSIGT och skönt.

Nä nu ska jag dicka kafe och ta en cigg ute på balkongen så tills vi hörs igen ha det bra alla där ute.

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards