En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Alla inlägg den 12 april 2010

Av Alexander - 12 april 2010 23:29

var på väg hem Linda Karlsson var natten till i går på väg h
var på väg hem Linda Karlsson var natten till i går på väg hem tillsammans med en bekant. Med i bilen var också dvärgpinschern Leon. Plötsligt hoppade en man ut framför bilen – och började skjuta.

Sköt in i bilen

Linda, 22: Polisens kula träffade vindrutan – missade mig precis

Linda Karlsson, 22, och hennes kompis försökte fly undan främlingen som plötsligt stod framför deras bil.

Då drog han upp en pistol och sköt – rakt mot henne.

– Skottet gick in i vindrutan, och missade mig precis, säger Linda.

Skytten var en civilklädd polis.

Linda Karlsson lever sedan en tid under hot. En man har förföljt och trakasserat henne.

Klockan var runt tre på natten till i går när Linda och en bekant var på väg hem till lägenheten i Stureby.

– När vi kom till mitt hus och såg att det stod en mörk van med tre personer i blev jag lite orolig, på grund av hoten mot mig. Plötsligt hoppade en man i jeans och mörk jacka ut framför vår bil.

Tog sig därifrån

Lindas kompis försökte instinktivt backa undan.

– Då drar mannen upp en pistol och skjuter flera skott. Ett av dem gick in

i vindrutan, och missade mig precis, säger Linda.

De lyckades ta sig ifrån platsen, men kunde inte förstå vem det var som försökt döda dem.

I går eftermiddag gick hon in på aftonbladet.se och kunde läsa om att en polisman skjutit mot en bil i Stureby.

– Det var först då jag förstod att det var en polis som skjutit mot oss.

Reagerade av rädsla

Enligt polisen hade det, när föraren lade i backen, befunnit sig en annan polisman bakom bilen. Men honom såg de aldrig, säger Linda.

– Det var mörkt, och vi reagerade av rädsla. Hade vi vetat att det var polisen hade vi så klart stannat.

Polisen ger en annan version av vad som hände.

Anledningen till att de var på adressen var en husrannsakan i en lägenhet på samma gata.

– Därför befann sig den civila patrullen utanför fastigheten och bestämde sig för att kontrollera bilen, säger Ulrika Lönngren, stationsbefäl på polisen i Söderort.

– Men bilföraren stannade inte utan körde mot kollegorna, avsiktligt, för att köra över dem. Därav får den ena kollegan slänga sig åt sidan för att rädda sitt liv. Den andre avlossar två skott mot bilen.

Föraren av bilen är,

enligt Ulrika Lönngren, misstänkt för mordförsök. Polismannen som stod bakom bilen trillade omkull och skadade handen.

I går förmiddag, innan Linda hunnit läsa artikeln på aftonbladet.se, bankade det på hennes pojkväns dörr.

– Det var polisen som stormade in, tvingade ner min pojkvän på golvet och satte handfängsel på honom.

– Vi hade ju fortfarande ingen aning om vad det gällde.

Sitter anhållen

Anledningen till polisens tillslag mot pojkvännen var att bilen som

Linda åkte i är registrerad på pojkvännens pappas företag.

Polisen i Söderort bekräftar att en person sitter anhållen i ärendet, misstänkt för mordförsök.

– Mer än så säger vi inte, säger vakthavande Ove Svantesson.

När Aftonbladet träffar Linda är hon fortfarande märkbart skakad.

– Jag kan inte förstå. De sköt rakt mot mig. Jag hade inte gjort någonting, och ändå försökte de skjuta mig, säger hon.


Vafan är detta igentligen VA.

Nu får det fan vara bra med detta jävla skit SNUTEN håller på med. Tydligen räcker det med att personer sitter i en lånad bil och den är efterlyst eller något för att dom jävla idioterna ska få lov att avlåssa skott mot vindrutan som i detta läge.


Tycker det är helt jävla sjukt att det får gå till så här, dom kunde väll förfan försökt att träffa motorn eller något annat.

Sen hur lätt är det att tänka på att kolla bak om man hamnar i en situvation som den att kolla bak när man blir rädd bara för att backa. Det gör man inte om man sitter i den sitts som hon tydligen gjorde.


Nä nu får det fan bli skärpning på Snuten detta är ju FAN värre än amerika snart när det sjuts hej villt och hela tiden.


Men det är bra att veta att man kan avlåssa ett X antal skott och sen kolla om det är rätt person i bilen.

Då kan jag göra samma sak när jag går på stan, ser jag en människa som jag TROR ska råna eller göra något OLAGLIGT så kan jag ge mig på den personen för jag TROR att det är så och framför allt så TROR jag att det är en BROTTSLING.


IDIOTER är vad vi har i POLISKÅREN nuförtiden.


TACK O HEJ LEVERPATEJ.

Av Alexander - 12 april 2010 21:30

Ja då har ännu en underbar dag tagit slut igen. Men i mon kommer en ny om man har tur.

Ja i mon ska man till besiktningen med bilen och hoppas att det går bra.

Sen bär det av ner till Halmstad en sväng så man blir där ett tag nu, fan vad skönt det ska bli. Idag har man inte gjort så mycket utan njutit av det soliga vädret och värmen som har varit.
Jag o kärringen har fan suttit på röven hela dagen tills den äldste sonen kom hem.

Ja fast vi satt på röven ändå förutom när jag var och hjälpte honom att bygga på sin koja som han bygger.

Lill grabben har varit hos en kompis och haft kul, där är inte tvspel eller inomhus sysslor något man gör när det är fint. Nä då är ska de vara ute och pyssla med annat än att sitta vid datorer eller annat. Jävla tur att det är så här uppe i tassemarken att barnen ska vara ute och leka och inte inne och slöa.


Barn behöver solen så att dom får energi till annat så är det även för oss vuxna att vi behöver sol. Det syns redan på barnen att de är ute då mina har börjar få lite färg på sig, jag raggar bränna på armarn och i ansiktet. Fan då är det vår ute när det är så. Och jag själv börjar bli brun, klart nu har jag lätt att bli det så det behövs inte mycket för mig innan jag får upp mitt piggmen samma är det för min stora grabb.


Men nu är det slut på vilat och dax att ta tag i jobbet igen, ner till Halmsatd för lite handarbete. Det blir byte av tak och lite annat där så man är ju ute mycket där med.

Där nere är det ju riktig vår träden knoppar och krokusar blommar jag allt som jag inte har här uppe. Men det kommer lite senare så jag får ju vara med om att ha vår 2 gånger  istället.


Nä nu ska jag ta och klippa mig samt raka mig och ta ett gått bad med en wirre så att man kan sova gått sen. Upp tidigt på bes med bilen som jag sa innan ska vara där kl 08:00 i mon och jag har drygt en timme dit till Hagfors. Sen bär det av ner till Halmstad ska bara inom Molkom och kolla på fasad byte på ett hus sen kungälv och kolla på ett takbyte och sen till Väröbacka och kolla på en renovering i ett sommar hus sen Halmstad.

Så man är väll Framme i Halmsad vid midnatt om man har tur, det blir en runda på ca 80 mil i mon. Men men det får gå kan inte bromsa i en uppförsbacke heter det ju det är bara att köra på när man ändå håller på .


Nä nu har jag inte tid med detta så ha det så härs vi igen.

Av Alexander - 12 april 2010 10:35

I den svenska almanackan

  • Nuvarande – Liv
  • Föregående i bokstavsordning
    • Gillis – Namnet förekom på 1790-talet på 1 september, men utgick sedan. Det återinfördes på dagens datum 1986, men utgick 2001.
    • Julius – Namnet fanns, till minne av en påve och martyr med detta namn från 300-talet, sedan gammalt på dagens datum. Det fanns kvar där ända till 2001, då det flyttades till 16 februari, för att där göra sällskap med Julia.
    • Liv – Namnet infördes 1986 på 2 oktober. 1993 flyttades det till 15 januari och 2001 till dagens datum.
  • Föregående i kronologisk ordning
    • Före 1901 – Julius
    • 1901–1985 – Julius
    • 1986–1992 – Julius och Gillis
    • 1993–2000 – Julius och Gillis
    • Från 2001 – Liv

Namnet Liv

Kvinnonamnet Liv är ett nordiskt (norskt) namn. Namnet härstammar från det isländska ordet hlif som betyder värn eller skydd. Liv förknippas oftast med ordet liv vilket också är riktigt. I den nordiska mytologin var Lif kvinnan som överlevde ragnarök.

För 25 år sedan var namnet mycket ovanligt i Sverige, men har sedan dess ökat i popularitet, vilket kanske skådespelerskan Liv Ullman bidragit till. 31 december 2005 fanns det totalt 3 095 personer i Sverige med namnet Liv varav 1 737 med det som tilltalsnamn. År 2003 fick 226 flickor namnet, varav 120 fick det som tilltalsnamn.

Namnsdag: 12 april, (1986-1992: 2 oktober, 1993-2000: 15 januari).

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards