En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Alla inlägg den 5 april 2010

Av Alexander - 5 april 2010 23:30

Filip Hammar hånar drottningen i Boston tea party i kväll

I kvällens ”Boston tea party” hånar Filip Hammar drottningen hänsynslöst.

– Hon är så härligt smutsig på något sätt med sina gjorda lökar, säger han.

”Vem skulle du helst vilja ligga med i kungahuset?” är enkätfrågan Filip Hammar och Fredrik Wikingsson ger sig ut med på stan. Det är dags för säsongsavslutning av ”Boston tea party” och Filip Hammar kröner det hela med att avslöja sitt personliga förstahandsval.

– Silvia, hon är så härligt smutsig på något sätt med sina gjorda lökar. Hon ser ut som en gammal porrstjärna, säger han.

Kungen får bäst betyg

Ämnet som behandlas i programmet är 00-talets viktigaste händelser och det är i diskussionen om kungahuset det bränner till rejält.

Efter att ha resonerat kring saken kommer programledarduon fram till att kungen är mest sympatisk av kungaparet.

– Han känns ju som en riktigt skön lirare, säger Filip Hammar.

Drottning Silvia får däremot inget gott omdöme.

– Hon känns plockad som från en annan tid, hon är bara en stiff överklasskärring. Jag tycker det, jag står för det, säger Filip Hammar och tillägger efter en stund:

– Silvia är ju inte mänsklig, hon passar på Madame Tussauds.

När Nöjesbladet når Filip Hammar befinner han sig i Los Angeles. Han minns inte sina uttalanden om drottning Silvia, men när han blir påmind utbrister han:

– Sa jag? Vad roligt sagt av mig. Men jag hoppas ju givetvis att det här inte minskar Fredriks och min chans att få göra den stora intervjun med Victoria och Daniel inför bröllopet, säger han.

”Bara spekulationer”

Han hoppas att Silvia inte tar åt sig av hans hån.

– Det är inte meningen att göra henne ledsen. Jag känner inte henne personligen, det är ju bara spekulationer.

Kanal 5:s programchef Lars Beckung framhåller att Filips åsikter är en viktig del av yttrandefriheten.

– Jag är beredd att dö för hans rätt att uttrycka dem, säger Lars Beckung.

Själv tycker han att det är ett roligt inslag.

– Humor är svårt. Alla drar olika gränser för vad man tycker är roligt. Men det här är förstås inte ett ställningstagande från oss som kanal.

Är det okej att håna vem som helst?

– Offentliga människor får utstå mera hån och skämt än vanliga människor, och jag kan tycka att kungahuset får så mycket privilegier. Kungen är på alla våra mynt och de hyllas i medier inför bröllopet. Då ska de också tåla en kritisk granskning och att folk får uttrycka sin åsikt om dem, säger Lars Beckung.

Hovets informationschef Nina Eldh känner inte till ”Boston tea party” och vill inte kommentera Filip Hammars åsikter.

– Programmet får stå för sig självt, säger Nina Eldh.

”Borde se oss”

Att inte hovet känner till programmet tycker Filip Hammar är synd.

– Jag vet inte vad de på hovet tittar på, men de borde se på ”Boston tea party” någon gång. Om de har kabel-tv, vill säga.



Tycker ni att Filip Hammar gick över gränsen när han utryckte sig så här i TV ?

 

JA eller NEJ


Svara genom att kommentera i bloggen

 

Av Alexander - 5 april 2010 20:00

Nu börjar denna dag nalkas mot sitt slut. Solen har kommit och jag hoppas att den stannar ett tag nu. Börjar bli trött på allt snö och mörker, men ljuset kommer snart iallafall.

Vi har varit och grillat och haft mysigt i vårvädret som givit mig energi till att göra annat tex laga cycklar och kratta rabbater sammt annat som man gör på våren.


Vi kom in nu för ca 30 min sen då vi varit ute hela dagen och grillat, njutit av solens varma strålar, några kalla pilsner har det dlivit med då det är ett måste en sådan här dag.

Alla som bor här har varit med till och från så det gick ett gäng korvar med bröd sådär 40 st och alla åts upp, dock så tog väll Harry ca 5 st men det gör inget då jag matade han med dom.


Den gamla damen som bor här är helt otrolig, har aldrig hör en äldre dam prata på det viset. Det var kärring och gubbe samt dega och kvinnfolk. Skulle man utrycka sig så neråt så skulle det tas på ett annat vis .


Nä nu är det kvällsmat som göller det blir älg gryta med potatis och rödvinsås idag sägs det men vi får se om det går att äta då KÄRRINGEN lagat maten.


Så tills vi hörs igen ha det.

Av Alexander - 5 april 2010 13:14

I går kväll så hade jag en raftig diskution med en bekant i Halmstad om politiken.

Jag kan säga att det är inte bra att ta upp den saken med en man som bara hatar allt inom politik specielt den Svenska.

För hur man än vänder sig i den frågan så får man alltid fel och väljer fel parti och så blir det ett jävla liv i sverige för det blir bara skit av allt. Men så var det en annan sak som kom upp och det var om detta med att vi förstör våran planet med alla utsläpp och sådant. SKITSNACK säger jag. Inte för att jag är någon Jävla trädkramare eller något sådant men ändå.

Bara för att det finns en massa dårar som går och borrar i isar på antarktis och hat kommit på att för några årsen så var isen 8 meter och nu är det bara 4 mete tjock.

Är det så jävla knepigt att fatta detta, inte fan är det gkobaluppvärming som ställer till det.

Hur van var det då hela JÄVLA planeten var full av vulkanutbrott och dinusarier.

Vulkaner släpper ju fan ut mycket mer än vad vi människor gör eller det vet ni säkert inte. Men då får ni kolla upp den saken för jag tänker inte göra det åt er.


Med tanke på att det är så och att Yelloston pparken kan ha en sådan fin och bra natur när det består av en jävla massa vulkaner och varma källor och andar satans hål som sprutar ut gift i naturen. Ja det kan man fråga sig.


Tillbara till vår poletik igen.

Där sitter alla dessa häger och vänster och röda, blåa, gula, grörn ja hela jävla regnbågen och alla jävla vädresträck.

Men inget händer förutom att dom som sitter där har jävlit höga löner för dåliga jobb, jobb som dom inte ens klarar av.


Nä politiker är som krokodiler STORA I KÄFTEN MEN SAKNAR ÖRON så är det bara.

Sen när frågade dessa jävla fillifjongare vad det är vi ( folket ) vill ha och ur vi vill ha det.

JO frågan kommer ju upp men sen blir det nedslag av det för det finns inga pengar och det tar ju tid att ändra ett land när det har blivit klart att fixa det.

Men lagon tills det börjar hända något så får vi en ny regering, hela dett börjar ju FAN bli som ett dåligt avsnitt av BALLAR AV STÅL .


Jag säger inte at dom inte ska ha betalt för ett jobb men fan inte ha hur mycket som hälst för ett satans dåligt jobb.

Det är nerskärningar och hittan och dattan åt alla håll o kanter.

Kolla bara ur dom gammla människorna, FAN man blir ju rödd för at tbli gammal.


Dessa männikor har ju ingen pension som klarar denna utvekling som har blivit när allt är dyrt och dåligt.

Eller skolorna, silken Jävla mat sen. Hur fan ska dessa ungar klara av när maten är dålig och helt närings läs. Det är ju fan ingen husmans kost vi talar om,

Taco soppa vafan är det eller Taco buffe, va detta är ju ingen mat eller .

Nä man det är billigt att göra och ungarna gillar det för det är nytt och lite godare.

Hur blir det med en köttbit och potatis o sås, ja vanlig husmanskost.


Nä nu är det liv i huset igen så det är bäst att sluta här innan jag kommer av mig helt i denna fråga.


TJA alla som inte tycker som jag och de som även gör det.



Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards