En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Direktlänk till inlägg 4 april 2010

Kvällen

Av Alexander - 4 april 2010 01:49

Ja då satt man här igen och kan inte sova o sexet orkr ma inte med. Annars brukar det vara ett bra sömnmedel ja även ett bra sätt att bota huvudvärk på med för den delen, men inte i natt har ingen huvudvärk.

Vet inte riktigt vad jag ska hitta på då jag samtidigt lider av kraftig sömnbris och är trätt men att kunna somna är ju en vetenskap i dasläget.


Kvällen har varit sådär då kärringen suttit på en våning o kollat på tv och jag o lillgrabben på den andra o den äldste grabben är ej hemma.

Kärringen skulle kolla på swat och jag o lillis kollade på star wars. Kan tro att an var trött när det slutade kl 00:05. Det började ju fan strax efer 19 tiden så många timmar av film blev det.

Så ni ser att så här är det i vår familj att vi sitter på olika plan o glor på dessa jävla burkar och gör inget annat just vid denna årstiden, väntar på att det ska bli bättre väder och lite varmare så man kommer ut i naruren mer.


Lillis ville åka o fiska i mon men vi får se då jag inte vet om isen håller för att gå ut på riktigt, solen har ju tagit en hel del på den nu men kan ju vara värt ett försök ioförsig. Då kan vi åka till stället vi brukar o tända upp brasan o göra kolbulle med fläsk o lingonsylt, fan va gott.

Nu blev jag sådär panik hungrig igen, kan det vara det som gör att jag inte kan sova tro vi få allt kolla det när jag är klar här.


Nä men annars har det varit en bra dag. Såg att en ko fått en ny kalv nu under veckan så jag ska in o kolla lite närmare på den under dagenså att det inte är något fel. Mamman värkar inte bry sig så mycket om det så vi får allt se hur det blir.


Det är ju inte kul o behöva avliva den nu när den är nästan en vecka gammal =(

men så är det ibland ju kan ju inte rå för naturen ännu.


Hur som så ska jag göra lite mat och sen titta på tv o se om jag kan somna efter det.

Blir nog stekt korv,ägg,tomat,champinjoner och lök.


Man tar och steker korven först och sen tar man svampen bryner den lillsammans med tomaten och löken. Tillsisst så kläcker man i ca 2 ägg och låter allt klibba ihop med äggvitan så det blir som en pizza detta tar ca 10-20 min beroende på värmen man har på pannan.


Nä mat dax nu så hej vart än ni är alla läsare.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander - 23 juli 2011 19:34

Jaha då var man här igen då, som vissa av er vet så har jag varit borta ett tag från detta med blogg o allNä t. Har inte haft tid med att sitta o skriva en massa och vet inte vad jag skulle ha skrivit då. Händer inte så mycket förutom att jag har...

Av Alexander - 31 mars 2011 18:29

Ja ni läste rätt, jag må vara ett svin, idiot, elak och även egoist eller tillockmed MANSGRIS. Men när det kommer på fråga om att jag försörjer min familj så kan jag berätta att jag inte är detta. Jag ser alltid till att min familj har det bra och må...

Av Alexander - 13 mars 2011 13:40

  Helgdagar Gregoriusdagen, förr firad till minne av Gregorius den store (1882 flyttad från 12 mars) Dagens namn I den svenska almanackan Nuvarande – Greger Föregående i bokstavsordning Ernestus – Namnet fanns på dagens d...

Av Alexander - 11 mars 2011 18:04

Ja denna dagen var inge bra alls. Som jag skrev på FB i mårse så var jag inte alls på banan för att åka  o jobba. Lite febrig och mådde skit med värk o annat.   Hur som så började dagen illa då jag skulle såga upp ett dörr hål i en vägg. Så jag b...

Av Alexander - 10 mars 2011 12:09

Då sitter man på jobbet och har middag, ja det är inte så mycket utan bara några mackor med ost och lite kaffe. Men det få ju räcka ska ju inte vara någon lyx att jobba eller. Sitter i Båstad och renoverar FD Arbetsförmedlingen så att Soc kan flytt...

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards