En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Direktlänk till inlägg 4 april 2010

Kärringar

Av Alexander - 4 april 2010 14:09

Farör kan inte kärringar göra saker utan att vi män ska följa med helatiden. Här har det varit ett jävla tjat på att vi ska hitta på något, typ gå ner o grilla eller något annat. Vilket jag inte har lust till idag då jag inte är på humör alls.

Då blir det ett jävla iv i luckan på hur tråkig och dum i huvet jag är som aldrig vill gära ett skit med familjen. Kan ni tänka er att kärringen säger något sådant inte jag .

Hur som så är det så att hela fam inte är hemma utan bara den stor grabben och kärringen o jag  vilket gör att vi inte är hela familjen hemma.


Hon gnäller och gnor och morrar helatiden på hur jävla tråkigt det är ocg inte ha något att göra. Jag sa till henne att gå ner med grabben o grilla själv så slipper jag höra detta eviga tjat, nej jag vill inte gå ner dig om inte du ska med hör jag hela tiden. Fatta trögt jag vill inte förja med ska det vara så svårt att fatta.


Jag kom med förslaget att hon kunde ta hunden o gå en runda så hon får lite motion som kan behövas då hon har ett gäng kilo att gå ner ( rätt så mycket ) om vi nu får vara ärliga.

Men nej vill inte pallar inte tråkigt och allt annat hon säger. Jag kallar det lathet men kan ha fel. Hon rör ju fan inte på sig som jag gör hela dagarna.


Nu e hon sur som ättika och har gått ut för att städa garaget som hon inte ska göra då jag har mina saker där och då kommer jag inte hitta saker när jag behöver.

Så vi får se detta gör hon på ren protest mot mig nu för att jag ska komma ut och hjälpa henne, men ack vad hon bedrog sig med den tanken. Jag rör mig inte ur fläcken från mitt boende.


Fan jag tycker detta är så jävla tråkigt att ha det så här när det inte funkar för 2 vuxna personer att komma överens på en normal nivå.


Jag är inte den typen som sitter hemma helatiden då jag tycker om att vara i naturen och grilla och fiska eller vandra lite, men inte idag då jag har annat att göra med mitt företag.


Men tydligen så ska det vara svårt att fatta det med en hönshjärna som tydligen 90% av det kvinnliga folket har. Vi säger en sak och dom tyder det på ett annat vis till desas fördel.


Som en sådan sak, om dom kommer och frågar om vi ska åkat till affären så kan vi män svara snart. Det tar fan bara 2 min innan tjatet är igån kom nu du sa att vi skulle åka och det har gått en stund. Ja visst har det hela 3 min sen frågan kom.


Så är det med allt, hur vi än svarar på deras frågor så blir det fel, så vad fan är bekymmert i detta tro är det kärringen eller männen.


Sen allt annat vad vi än gör för detta kvinnfolk så blir det fel om inte dom ber oss om att göra saker. Men det är ju inte rättvist att det ska vara så häller eller.

Nä man skulle nog ha lärt sig leva själv och bo i en hydda i skogen med hunden så slapp ma nalla dessa diskutioner som upp kommer i ett.


Som en sådan sak, jag ligger borta mycket från hemmet i jobbet för jag är den ändå som jobbar i familjen. Ett jävla gnäll om pengar när jag är hemma och ett jävla gnäll om att jag inte är hemma när jag jobbar.


Hur fan ska det vara då, om jag tar ett jobb som alla andra så kan jag inte tjäna de pengarna som täcker för hela familjen då får hon skaffa ett jobb.

Men det är tydligen åxå fel,för då gnäller jag om att hon ska ha et jobb och det är ju inte så lätt att få och vem ska då sköta hemmet ja ni vet hur det är.

Vilket blir att jag åker iväg och jobbar istället men då är det fel att jag aldrig är hemma.

Så hur vi män än gör så blir det fel fel fel.


Nä nu skiter jag i detta o tar en tupplur så får vi se om jag lugnar ner mig igen.


 
 
C23-Blogg

C23-Blogg

4 april 2010 20:31

Att träta med en kvinna - är som att läsa en dagstidning i storm

Att man är iväg och jobbar för att dra in pengar till familjen gör även jag som bekant, dock slipper jag tjatet men pengar finns aldrig i överflöd för den saken
När man varit borta en vecka i stöt och kommer hem så vill man chilla lite, ta det lugnt sitta ner och njuta av sitt hem.
INTE vara ute och härja i affärer, åka hit och dit, titta på ditt och datt. Man vill ta det lugnt och skönt

Du skrev att du jobbade borta och frun gick hemma, och inte hade ett jobb. Även om hon hade ett jobb så hade ni /hon hunnit med hemmet, så många andra gör det så varför inte ni ? :-)

Nå ja kvinnor måste vara skapta för att testa mannens mentala styrka helt enkelt

http://www.c23.bloggagratis.se

 
Alexander74

Alexander74

4 april 2010 23:31

Som bekant så har jag inte den turen att min kärring har ett jävla körkort. Och detta resulterar till att jag måste köra henne överalt och handla och dona.
ANG hemmet så kan jag upplysa som bekant är jag en manns gris så jag tar inte tag i hemmet då jag har körförbud på dammsugare och tvättmaskin.
Diska är det värsta jag vet,och sen tycker jag att jag inte har tid till att fixa i hemmet förutom när det gäller renoveringar eller annat.

Men det är upp till var och en hur man lägger upp det.

http://alexander74.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander - 23 juli 2011 19:34

Jaha då var man här igen då, som vissa av er vet så har jag varit borta ett tag från detta med blogg o allNä t. Har inte haft tid med att sitta o skriva en massa och vet inte vad jag skulle ha skrivit då. Händer inte så mycket förutom att jag har...

Av Alexander - 31 mars 2011 18:29

Ja ni läste rätt, jag må vara ett svin, idiot, elak och även egoist eller tillockmed MANSGRIS. Men när det kommer på fråga om att jag försörjer min familj så kan jag berätta att jag inte är detta. Jag ser alltid till att min familj har det bra och må...

Av Alexander - 13 mars 2011 13:40

  Helgdagar Gregoriusdagen, förr firad till minne av Gregorius den store (1882 flyttad från 12 mars) Dagens namn I den svenska almanackan Nuvarande – Greger Föregående i bokstavsordning Ernestus – Namnet fanns på dagens d...

Av Alexander - 11 mars 2011 18:04

Ja denna dagen var inge bra alls. Som jag skrev på FB i mårse så var jag inte alls på banan för att åka  o jobba. Lite febrig och mådde skit med värk o annat.   Hur som så började dagen illa då jag skulle såga upp ett dörr hål i en vägg. Så jag b...

Av Alexander - 10 mars 2011 12:09

Då sitter man på jobbet och har middag, ja det är inte så mycket utan bara några mackor med ost och lite kaffe. Men det få ju räcka ska ju inte vara någon lyx att jobba eller. Sitter i Båstad och renoverar FD Arbetsförmedlingen så att Soc kan flytt...

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards