En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Direktlänk till inlägg 5 april 2010

Kallar drottning Silvia porrstjärna

Av Alexander - 5 april 2010 23:30

Filip Hammar hånar drottningen i Boston tea party i kväll

I kvällens ”Boston tea party” hånar Filip Hammar drottningen hänsynslöst.

– Hon är så härligt smutsig på något sätt med sina gjorda lökar, säger han.

”Vem skulle du helst vilja ligga med i kungahuset?” är enkätfrågan Filip Hammar och Fredrik Wikingsson ger sig ut med på stan. Det är dags för säsongsavslutning av ”Boston tea party” och Filip Hammar kröner det hela med att avslöja sitt personliga förstahandsval.

– Silvia, hon är så härligt smutsig på något sätt med sina gjorda lökar. Hon ser ut som en gammal porrstjärna, säger han.

Kungen får bäst betyg

Ämnet som behandlas i programmet är 00-talets viktigaste händelser och det är i diskussionen om kungahuset det bränner till rejält.

Efter att ha resonerat kring saken kommer programledarduon fram till att kungen är mest sympatisk av kungaparet.

– Han känns ju som en riktigt skön lirare, säger Filip Hammar.

Drottning Silvia får däremot inget gott omdöme.

– Hon känns plockad som från en annan tid, hon är bara en stiff överklasskärring. Jag tycker det, jag står för det, säger Filip Hammar och tillägger efter en stund:

– Silvia är ju inte mänsklig, hon passar på Madame Tussauds.

När Nöjesbladet når Filip Hammar befinner han sig i Los Angeles. Han minns inte sina uttalanden om drottning Silvia, men när han blir påmind utbrister han:

– Sa jag? Vad roligt sagt av mig. Men jag hoppas ju givetvis att det här inte minskar Fredriks och min chans att få göra den stora intervjun med Victoria och Daniel inför bröllopet, säger han.

”Bara spekulationer”

Han hoppas att Silvia inte tar åt sig av hans hån.

– Det är inte meningen att göra henne ledsen. Jag känner inte henne personligen, det är ju bara spekulationer.

Kanal 5:s programchef Lars Beckung framhåller att Filips åsikter är en viktig del av yttrandefriheten.

– Jag är beredd att dö för hans rätt att uttrycka dem, säger Lars Beckung.

Själv tycker han att det är ett roligt inslag.

– Humor är svårt. Alla drar olika gränser för vad man tycker är roligt. Men det här är förstås inte ett ställningstagande från oss som kanal.

Är det okej att håna vem som helst?

– Offentliga människor får utstå mera hån och skämt än vanliga människor, och jag kan tycka att kungahuset får så mycket privilegier. Kungen är på alla våra mynt och de hyllas i medier inför bröllopet. Då ska de också tåla en kritisk granskning och att folk får uttrycka sin åsikt om dem, säger Lars Beckung.

Hovets informationschef Nina Eldh känner inte till ”Boston tea party” och vill inte kommentera Filip Hammars åsikter.

– Programmet får stå för sig självt, säger Nina Eldh.

”Borde se oss”

Att inte hovet känner till programmet tycker Filip Hammar är synd.

– Jag vet inte vad de på hovet tittar på, men de borde se på ”Boston tea party” någon gång. Om de har kabel-tv, vill säga.



Tycker ni att Filip Hammar gick över gränsen när han utryckte sig så här i TV ?

 

JA eller NEJ


Svara genom att kommentera i bloggen

 

 
 
C23-Blogg

C23-Blogg

6 april 2010 00:29

Det förvånar mej att folk inte dragit Silvia i mer drift kuku än som gjorts, menar bara att en representant från Sverige som talar så pass dålig Svenska efter alla år i Sverige.
För övrigt kan jag väl hålla med om att hon hör hemma på en vaxkabinett. Så kan vi även meddela att jag ej är för kungahuset överhuvudtaget, det är ett penningslukade vansinne att ha kung och drottning som inte fyller något större behov annat som representanter för konungariket Sverige

NEJ han gick inte över gränsen, vi har ett fritt land där åsikter får förekomma, och det rör sig om en offentlig person som skall tåla en del. Och får räkna med att drivas med

http://www.c23.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander - 23 juli 2011 19:34

Jaha då var man här igen då, som vissa av er vet så har jag varit borta ett tag från detta med blogg o allNä t. Har inte haft tid med att sitta o skriva en massa och vet inte vad jag skulle ha skrivit då. Händer inte så mycket förutom att jag har...

Av Alexander - 31 mars 2011 18:29

Ja ni läste rätt, jag må vara ett svin, idiot, elak och även egoist eller tillockmed MANSGRIS. Men när det kommer på fråga om att jag försörjer min familj så kan jag berätta att jag inte är detta. Jag ser alltid till att min familj har det bra och må...

Av Alexander - 13 mars 2011 13:40

  Helgdagar Gregoriusdagen, förr firad till minne av Gregorius den store (1882 flyttad från 12 mars) Dagens namn I den svenska almanackan Nuvarande – Greger Föregående i bokstavsordning Ernestus – Namnet fanns på dagens d...

Av Alexander - 11 mars 2011 18:04

Ja denna dagen var inge bra alls. Som jag skrev på FB i mårse så var jag inte alls på banan för att åka  o jobba. Lite febrig och mådde skit med värk o annat.   Hur som så började dagen illa då jag skulle såga upp ett dörr hål i en vägg. Så jag b...

Av Alexander - 10 mars 2011 12:09

Då sitter man på jobbet och har middag, ja det är inte så mycket utan bara några mackor med ost och lite kaffe. Men det få ju räcka ska ju inte vara någon lyx att jobba eller. Sitter i Båstad och renoverar FD Arbetsförmedlingen så att Soc kan flytt...

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards