En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Direktlänk till inlägg 23 april 2010

Helvetes DAG !!!!!

Av Alexander - 23 april 2010 23:19

Ja så var denna dag slut och jag är hemma i Torsby igen trotts alit dilemma.

Dagen började med regn hagel och rusk med inslag av jävla hagel. Stress och jäckt helatiden.

Men när klockan blev ca 11 så hände en olycka som jag sent kommer att glömma i mina dagar. Skulle ändra höjden på byggställningen men så blev inte fallet kan jag medela mina goda läsare om. Ett räcka brast och jag for 3 meter ner och landade på rygg vilket blev till följd av att jag fick åkak till Akuten pga att jag onte fick luft och hade en enorm smärta i rygg och kropp.

Väl uppe så gick allt fort, in på en sal och av med kläderna och då måste jag påpeka om att det var det bästa sättet att få av sig kläderna på. In kommer en kvinnlig läkare ålder ca 25-30 men 7 skäteskor i samma ålder vilket blev att de 7 vackar tjejorna började slita av mig kläderna och fort gick det. Hade det varit under andra omständigheter så hade jag fått erektion på 0 tid

Dom satte på mig dropp och syrgas och en jävla massa sladdar hängande och pipande helatiden.

Sen efter en stund så bar det av till röntgen och det var inte det lättaste att stå upp i detta läge för att ta några plåtar men det gick efter mycket hjälp och så.


Sen var det vidare ner till akuten igen och in i samma rum som innan.

Efter en stund så kom min kära syssling och hans tjej upp då han jobbar på samma företag som jag är inhyrd på och skulle kolla till hur jag hade det och om jag fortfarande var vid liv.

Det blev en trevlig stund som dom var där, lagom när dom gått så kom mamma och pappa upp då min fru ringt dom i en hysteriskt läge så dom kom upp för att kolla om jag levde eller hade skadat mig ordäntligt.

När klockan var vid 14 så kom det in 2 läkare och kollade till mig och berättade att jag skadat ryggen hyffsat bra och kommer att vara dålig där ett tag då det är 2 kotor som spruckigt och tryckt ihop sig en aning.


Men som vanligt blev min fråga om när jag kunde åka därifrån då jag bara vill sticka iväg och göra annat.

För jag är ju som jag är, jag äverlevde en dubbel sidig lunginflamation i oktober som kunde ha tagit dö på mig men envis som jag är så gick inte det.

Och då ska detta inte gå det häller.


Väl ute från lasarettet så körde mamma och pappa mig tillbaka till stället där jag hade min bil och verktyg så jag kunde packa ihop mina saker.

När jag kom dit så tittade min jobbarkompis på mig och undrade om han såg i syne när jag kom gående, han trodde aldrig att jag skulle komma ut från sjukan på ett tag. Men ack vad han inte känner mig väl.


Sen när det var gjort så bestämde jag mig för att ta mig hem till min familj 54 mil upp i landet på egen maskin eller nja jag körde bilen iallafall. VVilket var en press har nog aldrig känt en så intensiv smärta i hela mitt liv och då har jag varit med om en hel del.


Och nu är jag hemma med kraftig rygg värk och enorm smärta och svårt att andas.


Nä nu e det sängen som gäller så vi härs i mon.

 
 
Ingen bild

Mikael

23 april 2010 23:59

Jag hörde talas om allt dethär och var med om stressen hemma när anita o larry skulle iväg, du skrämde oss alla ordentligt alec... ta det lugnt nu för du är en av de få människor som kan få mig skratta ordentligt och alltid har något bra att tillföra i ett argument. Vila ordentligt så höres vi snart igen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander - 23 juli 2011 19:34

Jaha då var man här igen då, som vissa av er vet så har jag varit borta ett tag från detta med blogg o allNä t. Har inte haft tid med att sitta o skriva en massa och vet inte vad jag skulle ha skrivit då. Händer inte så mycket förutom att jag har...

Av Alexander - 31 mars 2011 18:29

Ja ni läste rätt, jag må vara ett svin, idiot, elak och även egoist eller tillockmed MANSGRIS. Men när det kommer på fråga om att jag försörjer min familj så kan jag berätta att jag inte är detta. Jag ser alltid till att min familj har det bra och må...

Av Alexander - 13 mars 2011 13:40

  Helgdagar Gregoriusdagen, förr firad till minne av Gregorius den store (1882 flyttad från 12 mars) Dagens namn I den svenska almanackan Nuvarande – Greger Föregående i bokstavsordning Ernestus – Namnet fanns på dagens d...

Av Alexander - 11 mars 2011 18:04

Ja denna dagen var inge bra alls. Som jag skrev på FB i mårse så var jag inte alls på banan för att åka  o jobba. Lite febrig och mådde skit med värk o annat.   Hur som så började dagen illa då jag skulle såga upp ett dörr hål i en vägg. Så jag b...

Av Alexander - 10 mars 2011 12:09

Då sitter man på jobbet och har middag, ja det är inte så mycket utan bara några mackor med ost och lite kaffe. Men det få ju räcka ska ju inte vara någon lyx att jobba eller. Sitter i Båstad och renoverar FD Arbetsförmedlingen så att Soc kan flytt...

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards