En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Alla inlägg under maj 2010

Av Alexander - 24 maj 2010 09:23

I den svenska almanackan

  • Nuvarande – Ivan och Vanja
  • Föregående i bokstavsordning
    • Ester – Namnet förekom under 1600-talet både på dagens datum och på 6 juli. På 1790-talet fanns det på 24 oktober, men utgick sedan. 1901 infördes det på 31 mars och har funnits där sedan dess.
    • Ivan – Namnet infördes 1986 på 31 januari. 1993 flyttades det till dagens datum och har funnits där sedan dess.
    • Ragnvald – Namnet infördes på dagens datum 1901, men flyttades 1993 till 15 juli, där det har funnits sedan dess.
    • Ragnvi – Namnet infördes på dagens datum 1986, men utgick 1993.
    • Ragnvor – Namnet infördes, liksom Ragnvi, på dagens datum 1986, men utgick, liksom det, 1993.
    • Rogatius – Namnet fanns, till minne av en gallisk martyr, som, tillsammans med sin bror Donatianus blev halshuggen i Nantes på 300-talet, även i formen Rogatianus, på dagens datum fram till 1901, då det utgick.
    • Vanja – Namnet infördes 1986 på 22 januari. 1993 flyttades det till 8 april och 2001 till dagens datum.
    • Yvonne – Namnet infördes 1986 på 11 februari. Det flyttades till dagens datum 1993 och 2001 till 29 maj.
  • Föregående i kronologisk ordning
    • Före 1901 – Rogatius eller Rogatianus och Ester
    • 1901–1985 – Ragnvald
    • 1986–1992 – Ragnvald, Ragnvi och Ragnvor
    • 1993–2000 – Ivan och Yvonne
    • Från 2001 – Ivan och Vanja
Av Alexander - 23 maj 2010 23:19

Så var söndagen snart slut =)

Idag har det inte hänt något som inte händer varje dag i mitt liv. Det kunde inte bli något jobb idag häller då det har regnar till o från, men det gav mig en stärre chans att jobba lite hemma både pappers mässigt o i  mitt land.


Ang landet så börjar jag bli klar som det ser ut nu iallafall har bara lite kvar att gräva och så. Måste göra en fåra för min isbergs sallad som ska ner nu hade ju fan glömt den så det blir till att gräva igen i mon så jag får ner en del av den nu och sen sätter jag i etapper så att allt inte kommer på en gång bara lite pöompö.     

Bilden tagen för ca 1 vecka sedan bara lera o åter lera


Bilden tagen för ca 2 timmar sedan


Ja som ni ser så går det frammåt med allt i min trädgård.

Så nu är det bara lite fin saker som ska upp tex tomatplantorna ska ner och bönerna o lite annat. Detta kommer upp på bilder så småningom när det börjar bli klart.


Men hur som så ska jag snart gå till sängs för det är ju jobbe dag i mon och bara hoppar på att det blir en bra o solig dag så att man kan måla och så. Men enligt smhi och yr så ska det bli fint väder i mon så det är bara att vänta o se i mon.


Jaja nä nu får det vara bra med detta så vi hörs väll i mon

Av Alexander - 23 maj 2010 01:09

Natten har kommit och det är bara jag vaken tror jag i mitt hem iallafall. Men det blir som vanligt ändå, jag kollar på tv i sovrummet och kärringen snarkar.


Ikväll blir det några avsnitt med Rena Rama Rolf som är så sjukt att det är kul.

Fattar inte att man kan spela så som dom gör, bra är dom finns inget annat å säga om det inte.

Så blev man hungrig igen fast man trykt i sig en stor kvällsmat som blev Älg stek med potatis och en jävligt god sås som jag gjorde på skyn som jag fick över.

Ja finns inget annat å säga om det häller än att det blev skit gott. Men nu känner jag att det väsnas i magen igen och att den vill ha lite mer mat nu så kallad natta mat.

Det finns inget bättre än det faktiskt jätte gott o äta nu vid denna tiden.

Så jag får väll ta o fixa lite käk nu så att jag kan komma till ro med sängen o sånt,

Vet inte vad jag är sugen på fast det brukar lösa sig med det.


Tror fan att det blir varma mackor med mycket skinka, lök, ost, och tabasko, det lät got så så blir det.


Ja 4 sådana mackor brukar göra susen och sen en stor bit med choklad o en kall bira framför tv i sängen. 

Super gott är det.


Så som ni förstår så har jag inte tid med detta mer utan ska ta o käka nu så vi hörs väll i mon om inget annat händer.



Av Alexander - 22 maj 2010 11:34

Solen skiner och med detta så innebär det att man ska ut i trädgården igen och dona lite i rabbater o land. Ska även elda lite ris och annat nu då jag klippte ner en jävla massa buskar i går kväll innan jag gick in vid 23 tiden.


Fick även klart mitt land så att jag kan så mina grösnaker där idag, fan vad kul det är detta och så fridfullt att bara hålla på i jorden. Så måste jag hitta en bra plats för mina änglatrumpeter som jag ska ha vid mitt land någon stans där jag har satt en bänk så att man kan sitta och titta på allt.


Måste även klippa lite gräs då jag ser att det kommit mycket vid rabbaterna och kanterna.

Gräset ska mina små kossor få, de gillar dom helt galna i detta. Ni skulle se dom minsta koerna så underbara dom är och ser nästan ut som små björnar.


Hur som så kommer jag lägga ut bilder i dag skulle jag tro om detta så får vi se om det blir av eller inte.

Nä krattan skriker nu så tja

Av Alexander - 22 maj 2010 11:30

I den svenska almanackan

    

      Nuvarande – Henning och Hemming

  • Föregående i bokstavsordning
    • Hemming – Namnet fanns på dagens datum fram till 1797, då det utgick och ersattes av Henning, som hade blivit betydligt vanligare. 1901 återinfördes det på 8 april, men flyttades 1993 tillbaka till dagens datum, där det har funnits sedan dess.
    • Henning – Namnet infördes på dagens datum 1797 och har funnits där sedan dess.
    • Henny – Namnet infördes på dagens datum 1986. 1993 flyttades det till 22 augusti, men utgick 2001.
    • Pål – Namnet infördes på dagens datum 1986, men flyttades 1993 till 25 januari, där det har funnits sedan dess.
    • Sibylla – Namnet fanns på dagens datum under 1600-talet, men utgick sedan. 1934 infördes det på 20 oktober, där det har funnits sedan dess.
  • Föregående i kronologisk ordning
    • Före 1797 – Hemming och Sibylla
    • 1797–1900 – Henning
    • 1901–1985 – Henning
    • 1986–1992 – Henning, Henny och Pål
    • 1993–2000 – Henning och Hemming
    • Från 2001 – Henning och Hemming
Av Alexander - 18 maj 2010 22:26

Ja nu skriker sängen efter mig och tvn, ja kärringen åxå för den delen.

Jag vet inte riktigt vad det är hon vill men jag tyckte att jag hörde något om att kele enstund i kväll så jag överväger om jag ska gå å lägga mig eller vänta tills hon somnat. För jag tror inte jag har någon sexuell lust att kela idag.


Men vi får se hur det hela går, fattar inte att det ska vara så viktigt med kel o mys alltid när man lägger sig.

Att hon inte kan fatta att jag har bättre saker för mig än detta. Tex att kolla på tv och fundera lite på jobbet och andra världs bekymmer.


Ja ni vet planera när grästet ska klippas och gödas och när kossorna ska ha mat och blommor ska vattnas ja ni vet hur det är hoppas jag.


Menmen nu ska jag göra annat och vattna mina plantor innan jag kryper ner.


Så hejsvejs alla

Av Alexander - 18 maj 2010 21:43

Nu äntligen är man hemma igen efter en jävligt hård och halv jobbig dag.

Denna dag började med att jag vaknade av att min telefon ringde vid 6 snåret och sen var det bara att går upp. På med kaffet och invänta att det skulle rinna ner i kannan. I med kaffet i termosen och iväg till allt som man ska göra.

Först var det ett besök i Torsby som tog ca halva dagen, ja inte riktigt han med att åka till lantmännen och lte sådant och köpa växtar och blommor till mitt land och rabbater sen var det till läkaren ang min rygg som dom påstår är kass efter att jag trillat ner från en byggställning men ni vet läkare, vad vet dom om sådana saker . Sen hem en sväng hämta de prylar jag glömt hemma i stressen, o iväg igen till jobbet i Vitsand. Det tog en stund där kom därifrån vid 20:00 tiden och direkt hem till mitt land och kossorna. Tyckte att gräset såg lite högt ut så då var det bara att ta fram gräsklipparen och börja klippa just där det behövdes både med klipparen och trimmern så att det ser fint ut utanför.

Gräset som jag fick matade jag kossorna med och tro mig helt underbara kossor.

Dom är ju som hundar när man ropar på dom, de kom från alla håll o kanter.

Tro mig dom var riktigt kelna idag och mysiga, fast det är en ko som jag oroar mig lite för i dags läget.

Hon är lite halt på vänster fram ben så jag får gå in till henne i mon och kolla klöver för att se om det sitter något där som skadat henne.


Ni ska få lite bilder av kossorna i mon så förstår ni att det är riktiga kelgrisar som finns här.

Tänk om man kunde byta ut kreaturet man har hemma och skaffa sig en riktig ko i hemmet istället =) vilken syn det varit.


Nä gott folk nu ska jag ta och duscha en sväng och sen kolla på tv och käka lite mat och godis, så vi hörs i mon

Av Alexander - 17 maj 2010 23:01

Jaha då var man inne igen och ska ta en dusch efter en lång dag i landet. Nu har jag fått ner det mästa av mina potatis och kupat dom flästa fårorna som behövdes nu i kväll. Det blev ca 100m2 potatis land och då har jag ca 30m2 kvar att ta till annat.

Så vi får se vad som händer i mon efter jobbet och hur mycket jag hinner innan myggen kommer o tar mig. JA vi har fått en del mygg o knott här nu tack vare att jag har en stor hög med matjord som ligger vid mitt land och sen var det ju satans varmt häromdagen vilket innebär att myggäggen har kläkts och då är dom i farten.


Hu som så ska jag till Vitsand i mon o skrapa ett hus och sen får vi se om det blir någon målning i veckan eller om jag ska ner till Halmstad och fixa lite. Men detta är inget jag behöver oroa mig för i kväll.


Snart blir det film i sängen och en påse med chips och ett par öl sen tror jag att jag kommer somna.


Så natti alla er där ute.

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards