En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Alla inlägg under maj 2010

Av Alexander - 17 maj 2010 14:20

Jag satte mig o läste lite bloggar och stötte på en blogg som jag gillade länken kommer här.

http://susanna55.bloggplatsen.se/

Gå in på den så får ni se vad jag menar med att den är bra =)


Men hur som så ska jag ut i landet nu då jag inte kunde göra så mycket på jobbet idag för att jag var förvirrad och glömde ta med mig en massa saker som jsg behövde på plats.

Men det får bli ett nytt försök i mon efter jag varit hos läkaren vid 10 snåret, måste få iordning på min JÄVLA rygg innan jag kommer ta mitt liv av ren smärta =(


Nä nu får det vara nog måste göra något och jag vet vad det blir

Så tja

Av Alexander - 17 maj 2010 11:02

Då har måndagen kommit som en ny vecka och jag ska snart åka till jobbet och se om det går att göra någon nytta idag. Bara att hoppas att det inte kommer in något regn nu idag.

Klart det ser ut som om det ska vara uppehåll men man vet fan inte det är grått och mörkt uppe vid bergens toppar. Men vafan är väll inget att vara orolig för lite vatten men det är inte kul o ha det över sig i timmar ändå.


Så jag får väll bara ta o ta på mig kläderna och dra iväg så det blir något gjort så att jag kommer hem itid och kan fixa mer i mitt trädgårds land. Har rätt så mycket kvar att göra innan jag kan så något där. Måste vända mer jord och gödsla ännu mer och denna gång med häst gödsel igår var det ko gödsel som åkte ner.


Hur som så har jag inte tid att sitta här nu.

Av Alexander - 17 maj 2010 10:37

I den svenska almanackan

  • Nuvarande – Rebecka och Ruben
  • Föregående i bokstavsordning
    • Nora – Namnet infördes 1986 på 4 november, men flyttades 1993 till dagens datum och utgick 2001.
    • Nore – Namnet, som hade skapats av Esaias Tegnér 1818 som en personifikation av Norge, infördes, som en hedersbetygelse åt Norge (som Sverige då var i union med), i almanackan 1901 på 4 november. När norrmännen 1905 sade upp unionen lät man namnet till året därpå utgå och ersättas av det mer svenskklingande Sverker. Det återinfördes på 1986 på 4 november, men flyttades 1993 till den dagens datum och utgick 2001.
    • Rebecka – Namnet förekom under 1600-talet på 31 augusti. 1776 infördes det på dagens datum och fanns där fram till 1993, då det flyttades till 19 december. 2001 återfördes det dock till dagens datum.
    • Renée – Namnet infördes på dagens datum 1986. 1993 flyttades det till 23 maj och utgick 2001.
    • Rosita – Namnet infördes på dagens datum 1986, men flyttades 1993 till 2 juli, där det har funnits sedan dess.
    • Ruben – Namnet infördes 1986 på 7 juni. 1993 flyttades det till 20 februari och 2001 till dagens datum.
    • Torpesius – Namnet fanns, till minne av en kristen martyr vid den romerske kejsaren Neros hov, även i formen Torpes, på dagens datum fram till 1776, då det utgick till förmån för Rebecka.
  • Föregående i kronologisk ordning
    • Före 1776 – Torpesius eller Torpes
    • 1776–1900 – Rebecka
    • 1901–1985 – Rebecka
    • 1986–1992 – Rebecka, Renée och Rosita
    • 1993–2000 – Nore och Nora
    • Från 2001 – Rebecka och Ruben
Av Alexander - 16 maj 2010 20:38

Nu börjar kvällen rulla in sakta men säkert i dag. Dagen har varit bra och lite blöt men annars OK så man ska inte klaga utan ta det som det kommer.


Har fixat lite i mitt land och sen var jag och den store grabben i Bjälverud hos ett par bekanta för att hitta en lösning på hur han ska få in en kyl o frys i sin husvagn utan att behöva bygga om hela vagnen.

När jag kom hem så var jag tvungen att gå ner o vända jord igen så att jag får ut den nya matjorden och gödsla den innan nästa vecka.


Men i mon ska jag åka o jobba igen och fixa lite saker ev att jag sticker ner till Halmstad i mon kväll för att ta ett jobb nere på travet. Det ska jutas 2 nya tvättplattor för hästarna då dom gamla inte är så bra.


Nä nu ska jag göra annat en stund  så vi hörs vä senare

Av Alexander - 16 maj 2010 09:31

Nu har man vaknat ordentligt och hinkat i mig en stor kopp med kaffe. Det börjar bli dax att ta på sig arbetskläderna och gå ut i trädgårdslanden och fixa i regnet.

Att det regnar gör inte ett skit då det bara är bra för jord och gräs, ska passa på att gödsla med koskiten jag tog i går i hagen och sen smula ner det i jorden så att regnet kan vattna ner det till växterna och grönsakerna.

Ska vända jorden i det stora landet nu och gödsla även där och dona så att jag får en bra så jord innan mitten på nästa vecka.


Nytt gräs måste sås och fixas vid våra inngångar och utgångar.

Och det är ju bra med regnet då så kan man så nya frön på dessa områden.


Nä nu har jag inte tid måste ut och få detta gjort innan regnet slutar och solen kommer fram.



Av Alexander - 16 maj 2010 09:06

I den svenska almanackan

  • Nuvarande – Ronald och Ronny
  • Föregående i bokstavsordning
    • Helvi – Namnet infördes på dagens datum 1986, men utgick 1993.
    • Hilma – Namnet infördes på dagens datum 1901 och fanns där fram till 2001, då det utgick.
    • Hilmer – Namnet infördes på dagens datum 1986, men utgick 2001.
    • Håkan – Namnet förekom på dagens datum på 1790-talet, men utgick sedan. 1901 infördes det på 14 juni, där det har funnits sedan dess.
    • Peregrinus – Namnet fanns, till minne av en gallisk biskop i Auxerre, som blev martyr på 200-talet, på dagens datum före 1901, då det utgick.
    • Ronald – Namnet infördes 1986 på 9 augusti. 1993 flyttades det till 6 juli och 2001 till dagens datum.
    • Ronny – Namnet har gått samma väg som Ronald, genom att det 1986 infördes på 9 augusti, 1993 flyttades till 6 juli och 2001 till dagens datum.
  • Föregående i kronologisk ordning
    • Före 1901 – Peregrinus och Håkan
    • 1901–1985 – Hilma
    • 1986–1992 – Hilma, Helvi och Hilmer
    • 1993–2000 – Hilma och Hilmer
    • Från 2001 – Ronald och Ronny
Av Alexander - 15 maj 2010 23:44

Ja och så kom mörkret in över Torsby.

Natten närmade sig fortare än vad man kunde tro och allt blev mörkt. Men man fick en massa gjort idag ändå.

Var i Karlstad och bytte min rakapparat och fick handlat en massa nyttiga saker som mat och så till familjen. Väl hemma så var det bara att börja plantera nya växter och blommor i små krukor för att driva upp till mina små land och rabbarter.

Väldigt vad jag har börjat pyssla med detta nu tänker de som känner mig.

Men jag ska säga att det är mycket roligt och rogivande att pyssla i rabbater och jord.

Så föresten att mina tomat planter, oregano, persilia, mynta, böner, ärtor, 67 st solroser, paprika, cilli, coktail tomater, isbergs sallad och en massa annat börjat komma upp ur jorden.


Så nu tar det inte lång tid innan detta och mycket mer ska ut i div land och rabbater.

Ska sätta löken i mon och patatisen samt morötter och så får vi se om jag ska driva upp gurkan och annat. Men det är en fråga som jag kommer besvara i mon när jag väl gått upp. Jag tror att det blir tidigt då jag har lita att stå i.


Men så länge så får ni ha det bra och sova gott .

Av Alexander - 15 maj 2010 11:00

Jaha då har man vaknat igen och ska iväg en sväng ner till Karlstad.

Detta får jag ju nu göra då jag fick fel rakapparat igår när jag var där fasst jag sa att jag skulle ha en laddningsbar apparat.

Så nu blir det en total meningslös resa ner dit. Men jag har inget val än att åka dit.

Dom ska fan få kompencera mig lite på den andra apparaten jag ska ha nu annars ska jag fan ställa till ett Helvete för dom i affären.


Nä nu hinner jag inte med mer så måste jag dra iväg.



Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards